סיכום נסיעתו של אלוף הארץ לסבב תחרויות בחו''ל
תאריך: שני, אוגוסט 01 @ 22:38:19 IDT
נושא: חברים כותבים

יוני מלכא מאיילות, אלוף הנוער בטריאתלון ודואתלון, חזר, לאחר שהייה של כשלושה חודשים בחו"ל ולאחר שהתחרה ברמות הגבוהות ביותר בעולם. סיכום נסיעתו מובא כאן לפניכם.

סיכום הנסיעה/ יונתן מלכא

ביום חמישי, 25.3.05, נחתתי בנמל התעופה של מלבורן שבמדינת ויקטוריה בדרום אוסטרליה. לאחר טיסה של 28 שעות פלוס חניית ביניים בהונג-קונג הגעתי עייף ומותש. בשדה התעופה פגשתי את נבחרת הנוער בטריאתלון של מדינת NEW SOUTH WELAS, שהגיעו בטיסה מסידני ומשם נסענו כולם לאתר התחרות הראשונה בשבילי והחשובה ביותר לנוער באוסטרליה. התחרות נערכה בעיר GEELONG, שעה נסיעה ממלבורן.

לאחר יומיים של היכרות עם הספורטאים, ניסיונות להתאושש מהג'ט-לג (הרבה יותר קשה ממה שזה נשמע) והעייפות, עמדתי על קו הזינוק למים של מקצה נוער–עילית - בנים. איתי עוד 50 נערים על המקפצה. צפירה וכולם במים רומסים אחד את השני תוך ניסיון להגיע למצוף הראשון. יצאתי מהמים בדבוקה השנייה. לאחר רכיבה קשה ומהירה של הדבוקה הגענו לשטח ההחלפה כ- 2 דקות אחרי הקבוצה המובילה. יצאתי לריצה במזג אויר חם וסיימתי את התחרות במקום ה- 15 בזמן של 1:02 שע'. הייתי מרוצה מהתוצאה ומהמיקום שהם נקודת פתיחה מצוינת עבורי.

מלכא בפעולה... מלכא בזמן אמת...

יום לאחר התחרות חזרנו כולנו למלבורן ומשם טסנו לסידני שבמדינת NEW SOUTH WELAS ומשם בלילה הגענו לעיר WOLLONGONG, בסיס האימונים שלי לשלושת החודשים הבאים. בעיר התארחתי אצל משפחה נוצרית אוהבת ישראל שארחו אותי בצורה יוצאת דופן במשך כל התקופה.

את השבועיים הראשונים עברתי בהתאוששות ואימונים קלים (לא ע"פ הגדרתי) עם עוזר המאמן ג'ונו הל. ג'ונו היה רוכב בקבוצת FESTINA המקצוענית, הגיע למקום ה- 8 באליפות העולם באופניים נגד השעון וזכה בעבר באליפות העולם בדואתלון. בשבועיים האלה התרכזתי רק בללמוד כמה שאפשר מספורטאי כזה. מה שגם הוא היה מאוד נחמד ועזר לי להשתלב. ג'ונו מתאמן 6 חודשים בשנה באוסטרליה ו- 6 חודשים באירופה ולצערי לאחר שבועיים היה עליו לנסוע להתאמן בספרד.

אחרי שבועיים הנערים חזרו להתאמן בצורה מסודרת (לאחר פגרה קצרה) והתחלנו כולם ביחד את העונה. התאמנתי עם 3 נערים נוספים (ברנדון, בן וג'ונתן). היום הראשון של האימונים היה צילומים. לא לאיזה מגזין כמובן. המאמן הציב בברכה שתי מצלמות תת מימיות ועשינו אימון קצר. בריצה הוצבו מצלמות מסלול באצטדיון וגם כן עשינו אימון קצר. לאחר יומיים ישבנו כל אחד בנפרד עם המאמן וניתחנו את הסרט. אני אישית הבנתי הרבה טעויות סגנון שלי, במיוחד בשחייה. כל אחד מאיתנו קיבל מספר תרגילי סגנון בריצה ושחיה על מנת לתקן את התנועה כך שתהיה אפקטיבית ביותר.

יוני מלכא, נציג איילות בחו'ל
בין לבין...

האימונים בחודש הראשון התמקדו בבניית בסיס אירובי ע"י אימונים ארוכים ולא עצימים כשהאיכויות היחידות שעושים הן תחרויות ריצה מקומיות בימי ראשון אחה"צ. החלק הבא באימונים הינו בנית הכוח וזה החלק בו טיפסנו הרבה עליות ועבדנו בהילוכים נמוכים (קשים) במישור. הקצב בעליות היה מהיר מאוד ולא אית נאלצו החברה לחכות לי בפסגה. לאחר חודשיים וחצי של אימונים באוסטרליה צורפתי למחנה אימון של נבחרת הנוער במדינתNEW SOUTH WELAS . המחנה היה, למעשה, סידרת בדיקות דם תוך כדי מאמץ וניסיון לבדוק אם העבודה הייתה אפקטיבית לגוף עד כה. במחנה צילמו אותנו שוב והשוו את התוצאות והצילומים להישגיים בפעם הקודמת. כולם השתפרו בסגנון שלהם ובניצול בכוח וזה היה טוב.

לאחר המחנה התחלנו עבודת מהירות. באופניים התחלנו לעבוד בוולדרום (מסלול אופניים מעגלי) ובאצטדיון ריצה. קיבלנו בהשאלה אופני וולדרום מהיחידה לפיתוח ספורטאים צעירים באוסטרליה. אופני וולדרום הינם אופניים ללא הילוכים וללא ברקסים, לא ניתן להפסיק לסובב את הפדל בפעם אחת אלה בהדרגתיות. עבודה בוולדרום יעילה לשיפור מהירות סיבובי הרגליים. לאחר שבוע של עבודת טכניקה קבוצתית ואישית התחלנו ממש להעלות את המהירות. זה היה אחד החלקים המעניינים בנסיעה. הוולדרום דורש ריכוז מקסימלי לאורך כל האימון. חוסר ריכוז קטן ואתה נופל בנפילה שבדרך כלל מפילה עוד אנשים בנוסף. כך לאחר שבועיים של עבודת מהירות תמה תקופת האימונים שלי.

” עבודה בוולדרום יעילה לשיפור מהירות סיבובי הרגליים” מלכא מתאמן על הוולדרום.

שלושה חודשים וחצי מעניינים בהם למדתי המון. החוויה של להיות לבד במדינה זרה ולדבר שפה זרה (למזלי אנגלית היא שפה שאני דובר בצורה טובה) זה קשה, אבל אני שמח שעברתי את כל המכשולים ושרדתי בצורה טובה.

כמובן שמאחורי עמדו אנשים נפלאים. המשפחה שתמכה לאורך כל הזמן, החברים שהתקשרו כמעט כל ערב, אופני קינסיאס בניצוחו של ארז לוין שדאגו לכל הציוד ולא החסירו כלום. חברת נייקי שעוזרת לאורך כל הדרך וכמובן משפחת איילות/מזור הנפלאה שבלעדיהם הנסיעה לא הייתה יוצאת לפועל. תודה!

במסגרת מטרתו האולימפית של יונתן מלכא, עליו לנסוע להרבה תחרויות מקצועניות בעולם בכדי להתחרות ברמה העולמית הגבוה. ברצונו למצוא מממן לעלויות העצומות הכרוכות בלהיות ספורטאי מקצוען בישראל. כל עזרה תתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר ישירות עם מלכא: [email protected]
או דרך מנהל האתר: [email protected]

לכתבה הקודמת על יוני מלכא, כולל הישגיו הראויים לשבח, לחצו כאן.

כתבה זו מגיעה מאתר... איילות - אתר ספורט ישראלי לריצה, טריאתלון, אתלטיקה ותוכניות אימונים